Facebook Training Campagnes en Conversieoptimalisatie


Uit onderzoek blijkt dat je op middellange termijn in de meeste gevallen meer omzet realiseert door het verzamelen van leads (potentiële klanten) via Facebook, dan door advertenties gericht op directe verkoop. Maar hoe zet je zo’n campagne op? Hoe prikkel je jouw doelgroep om gegevens achter te laten? En hoe geef je daar vervolgens opvolging aan zodat zij echt klant bij je worden?

Facebook
Training Campagnes en Conversie optimalisatie


Uit onderzoek blijkt dat je op middellange termijn in de meeste gevallen meer omzet realiseert door het verzamelen van leads (potentiële klanten) via Facebook, dan door advertenties gericht op directe verkoop. Maar hoe zet je zo’n campagne op? Hoe prikkel je jouw doelgroep om gegevens achter te laten? En hoe geef je daar vervolgens opvolging aan zodat zij echt klant bij je worden?

In de Masterclass Facebook Campagnes en Conversieoptimalisatie leer je om pakkende Facebookcampagnes voor te bereiden, op te stellen en te optimaliseren. Je maakt kennis met de meest bekende tools in de markt die geschikt zijn om landingspagina’s te maken voor jouw campagne. Dit zijn speciale activatiepagina’s waarop jouw fans door mee te doen aan een bijvoorbeeld quiz, winactie, voordeelactie, gratis download, webinar of (foto)wedstrijd zich aanmelden voor jouw relatiebestand. In tegenstelling tot de verboden ‘like, share en winacties’ zijn dit door Facebook aanbevolen methoden om je fans te activeren en contactgegevens van potentiële klanten te verzamelen.

 
Je relatiebestand is een van de meest waardevolle assets van jouw bedrijf. Een fan op Facebook kun je met een beetje geluk alleen via Facebook bereiken. Wanneer Facebook besluit dat bedrijven dienen te betalen om te communiceren met hun fans, dan is de waarde van je fanbestand verdampt. Dit lijkt misschien ver weg, maar veel Facebookpagina’s bereiken nu nog slechts 6% van hun fans. Facebook sluit niet uit dat dit percentage tot een nulpunt zakt in de toekomst. Alleen al om deze reden is het belangrijk om te leren hoe jij jouw fans en doelgroepen op Facebook laat inschrijven voor je eigen relatiebestand. Op deze manier zorg je ervoor dat je niet afhankelijk bent van keuzes van andere bedrijven en kun je met jouw (potentiële) klanten blijven communiceren.

Als je eenmaal je fans en Facebook doelgroep in je eigen relatiebestand hebt, dan kun je tegen zeer geringe kosten een relatie met hen opbouwen via jouw eigen e-mailmarketingcampagnes. Dit kunnen nieuwsbrieven en automatische verjaardagsmails zijn, maar ook gerichte aanbiedingen en autoresponders, afgestemd op de interesses van je fans. Een autoresponder is een automatische stroom e-mails die elkaar opvolgen en toewerken naar een doel. Dit doel kan zijn om in jouw webshop een aankoop te doen, of bijvoorbeeld om naar jouw event of koopzondag te komen.

Tijdens de Masterclass Facebook Campagnes en Conversieoptimalisatie leer je stap voor stap om deze campagnes succesvol toe te passen met het doel om een zo groot mogelijk adressenbestand aan te leggen. We gaan kijken welke factoren het percentage inschrijvingen kunnen verhogen om zo je campagnes nog verder te verbeteren. Dit noemen we ook wel conversieoptimalisatie.

Wat leer je tijdens deze Facebook marketing training Campagnes en Conversieoptimalisatie?


  • Wat zijn Facebookcampagnes?
  • Welke stappen heeft een Facebookcampagne?
  • De belangrijkste do’s en don’ts bij het opstellen van een Facebookcampagne.
  • Six Principles of Persuasion op Facebook.
  • Het verhogen van de conversieratio van je campagnes.
  • Welke verschillende landingspagina’s zijn er en hoe pas ik ze toe?
  • Hoe bouw ik een effectieve landingspagina?
  • Welke elementen onderscheiden een top landingspagina van een goede landingspagina?
  • Opvolging van de campagne met behulp van e-mailmarketing en autoresponder.

Wat anderen zeggen


"Mark legt van a tot z uit hoe Facebook werkt en welke strategieën je in kunt zetten om je bedrijf te promoten."

Heel helder en uitgebreid! Mark is een vriendelijke en fijne persoonlijkheid. Nu moet ik op eigen kracht verder dat wordt veel oefenen. Gelukkig hebben we de gelegenheid om als cursist onderling vragen te stellen in een Facebookgroep, en daar springt Mark bij als het nodig is. Mark, super bedankt voor alle input!!
> Lees volledige review

[ ] Anke van de Laar – van Dijk


"Dik tevreden, en dus echt een aanrader."

Vandaag de cursus Facebook Business Mastery met succes afgerond bij Mark. Was echt geweldig. Zoveel mogelijkheden die duidelijk worden uitgelegd. Leuke groep cursisten ook. Dik tevreden, en dus echt een aanrader.

[ ] Rob Reeuwijk

"Mark neemt je heel goed mee in het proces van niets tot een succesvolle campagne."

Mark is een tovenaar met Facebook. Hij vergeet daarbij niet het marketinggedeelte -de basis voor een goede FB campagne- te integreren. Vier dagen training lijkt veel, maar is helemaal goed. In het begin denk je: Waar gaat dit heen? En gaandeweg komt er meer overzicht en ga je lekker zelf aan de slag. Dank je voor je geduld, de aansprekende voorbeelden, je humor en duidelijke uitleg Mark!

[ ] Miranda Tollenaar


op Facebook!

 

Resultaat

Na afloop van de Facebook marketing training Campagnes en Conversieoptimalisatie
neem je mee:

  • Je eigen conversiegerichte Facebook landingspagina en campagne.
  • Copy of Een brok praktische kennis en commerciële inzichten.
  • Een blauwdruk waarmee je aan de slag kunt voor jouw eigen Facebook marketingplan.
  • Een ongekend enthousiaste instelling om meer uit je Facebook campagnes te halen dan welke concurrent dan ook.
  • En natuurlijk het Facebook Campagnes en Conversieoptimalisatie Certificaat.

Waarom juist een Facebook training volgen bij Mark Bongers Academy?

  • 100% actueel

    Mark werkt geheel onafhankelijk en besteed elke dag een groot deel van zijn tijd aan up-to-date blijven, want Facebook ontwikkelt continu.

  • HÉT Facebook BOEK

    Je ontvangt de 2018 editie van Marks boek ‘Ondernemen op Facebook‘:
    440 pagina’s up-to-date Facebook kennis. (3e druk)

  • Persoonlijk

    Mark werkt uitsluitend heel persoonlijk. Bij de de Facebook trainingen zit je met Mark en de andere cursisten aan één vergadertafel (maximaal 10 personen).

  • Interactief

    Je zult tijdens de trainingen van Mark veel interactiviteit ervaren. Hij prikkelt jou graag om mee te denken en elkaar te inspireren! Ook ná de training via de besloten community Facebook ondernemers.

Kun je niet kiezen?

Ga voor de Package deal!

Leer in 4 dagen ALLES over Facebook!

En word 100% Facebook ondernemer.

Kom maar op met die packagedeal!

Veelgestelde vragen

Nog een andere vraag? Stel hem aan Mark!

De Facebook marketing trainingen van Mark Bongers zijn geen technisch programma.
Natuurlijk leer je wel heel praktische zaken, zoals het werken met de beschikbare functies van Facebook. Je hoeft echter geen programmeur te zijn. We doorlopen alles stap voor stap en omdat we samenwerken in een klein groepje, heb ik ruimte genoeg om jou persoonlijk te begeleiden.

De meeste bedrijven hebben niet veel fans. Kijk maar eens naar de concurrenten om jou heen. Hoeveel fans hebben zij? Tijdens de training van Mark Bongers zul je overigens merken dat niet alles in Facebook marketing draait om fans. Sterker nog: de invloed van het aantal fans op jouw succes in Facebook marketing is heel beperkt.

Deze training wordt twee keer per maand verzorgd. Welke data en dagen van de week dit zijn, is per maand verschillend. De trainingen van Mark Bongers vinden altijd op doordeweekse dagen plaats. Data zijn tot 2 maanden voorafgaand aan de training bekend. Wil je later starten? Geef dit bij Mark aan via info@markbongers.nl of 0612292274, dan stelt hij je op de hoogte wanneer de nieuwe data bekend zijn.

De Facebook marketing trainingen van Mark Bongers zijn geschikt voor elke branche. Niet alleen voor business-to-consumer bedrijven, maar juist ook voor business-to-business bedrijven zou Facebook als marketingkanaal topprioriteit moeten zijn. Denk hierbij aan winkels, horeca, zakelijke dienstverlening, marketingbureaus, beautybedrijven, webshops en meer.

Als professional een training van Mark Bongers volgen is een goede keuze. Hoewel ik zelf academicus ben, houd ik niet van alleen maar een theoretische benadering. Trainingen van Mark Bongers zijn altijd praktisch, maar wel theoretisch onderbouwd. Hierdoor leer je Facebook marketing zodanig toepassen dat jouw werkgever deze investering heel snel terugverdient. Trainingen van Mark Bongers zijn behalve voor ondernemers geschikt voor (online) marketeers, social media adviseurs, communicatieprofessionals en commercieel medewerkers. Als professional ontvang je na een training van Mark Bongers een officieel certificaat. Voor jouw werkgever is de investering fiscaal aftrekbaar

Trainingslocatie

Marks kantoor & eigen trainingsruimte bevinden zich in Uden (Noord-Brabant).